Activatie
U kunt de app activeren door middel van uw Trombosedienst te selecteren of door de QR-code in Tropaz te scannen.
Activatie eerste gebruik Trombosedienst selecteren
Als u na installatie de app voor het eerst opstart ziet u het onderstaand scherm.
Selecteer uw trombosedienst. Log vervolgens in met de gegevens van uw Tropaz account. De app zal vragen om een pincode in te vullen. U mag zelf een 5-cijferige pincode verzinnen waarmee u voortaan in de Tropaz app in wilt loggen. Om er zeker van te zijn dat u de juiste pincode heeft ingevoerd, moet u de code na de eerste keer nogmaals invoeren. Op uw telefoon ziet u hetzelfde scherm, maar met de vraag de pincode te herhalen.
Als u tweemaal dezelfde pincode heeft ingevoerd, wordt u automatisch ingelogd in de Tropaz app. Voortaan hoeft u alleen de ingestelde pincode in te voeren. Ga zorgvuldig met deze pincode om.
U kunt meerdere telefoons/tablets met de Tropaz app toegang geven tot uw gegevens. U herhaalt dan per telefoon/tablet de stappen die in deze paragraaf beschreven zijn.
Een mobiel apparaat verwijderen
Als uw telefoon/tablet is kwijtgeraakt, gestolen isof om een andere reden niet meer in gebruik is, kunt u het betreffende apparaat uit de Tropaz webportaal verwijderen. Zodra het apparaat verwijderd is, heeft de Tropaz app geen toegang meer tot uw gegevens.
- Log in op het Tropaz webportaal via uw PC, laptop of tablet.
- Ga naar het tabblad ‘Mijn gegevens’ en vervolgens naar subtabblad ‘Mobiele apparaten’.
- Klik vervolgens op de ‘Verwijder’ achter het apparaat waarvan u wilt dat het geen toegang meer heeft tot uw gegevens.
- U krijgt vervolgens de vraag of u het apparaat wilt verwijderen. Klik op ’Ja’.
Pincode vergeten
Als u uw pincode bent vergeten, volgt u dezelfde procedure als hierboven beschreven. Vervolgens start u de app weer op zodat deze opnieuw geregistreerd kan worden met behulp van het e-mailadres en wachtwoord van het Tropaz account. De app hoeft dus niet van de telefoon verwijderd te worden.
Pincode onjuist
Indien u een verkeerde pincode invoert krijgt u de melding ‘Aanmelden mislukt’. Let op: Wanneer u de pincode drie keer verkeerd invult, is uw Tropaz account geblokkeerd. U dient dan een nieuw wachtwoord aan te vragen om weer in te kunnen loggen in Tropaz.