Activatie

Laatst gewijzigd door Sven Borman op 15-11-2021

U kunt de app activeren door middel van uw Trombosedienst te selecteren of door de QR-code in Tropaz te scannen.

Activatie eerste gebruik Trombosedienst selecteren

Als u na installatie de app voor het eerst opstart ziet u het onderstaand scherm.

1566563853938-812.png

Selecteer uw trombosedienst. Log vervolgens in met de gegevens van uw Tropaz account. De app zal vragen om een pincode in te vullen. U mag zelf een 5-cijferige pincode verzinnen waarmee u voortaan in de Tropaz app in wilt loggen. Om er zeker van te zijn dat u de juiste pincode heeft ingevoerd, moet u de code na de eerste keer nogmaals invoeren. Op uw telefoon ziet u hetzelfde scherm, maar met de vraag de pincode te herhalen.

Als u tweemaal dezelfde pincode heeft ingevoerd, wordt u automatisch ingelogd in de Tropaz app. Voortaan hoeft u alleen de ingestelde pincode in te voeren. Ga zorgvuldig met deze pincode om.

1566563881172-781.png1566563891547-253.png

U kunt meerdere telefoons/tablets met de Tropaz app toegang geven tot uw gegevens. U herhaalt dan per telefoon/tablet de stappen die in deze paragraaf beschreven zijn.

Een mobiel apparaat verwijderen

Als uw telefoon/tablet is kwijtgeraakt, gestolen isof om een andere reden niet meer in gebruik is, kunt u het betreffende apparaat uit de Tropaz webportaal verwijderen. Zodra het apparaat verwijderd is, heeft de Tropaz app geen toegang meer tot uw gegevens.

  1. Log in op het Tropaz webportaal via uw PC, laptop of tablet.
  2. Ga naar het tabblad ‘Mijn gegevens’ en vervolgens naar subtabblad ‘Mobiele apparaten’.
  3. Klik vervolgens op de ‘Verwijder’ achter het apparaat waarvan u wilt dat het geen toegang meer heeft tot uw gegevens.
  4. U krijgt vervolgens de vraag of u het apparaat wilt verwijderen. Klik op ’Ja’.

1566564005380-763.png

Pincode vergeten

Als u uw pincode bent vergeten, volgt u dezelfde procedure als hierboven beschreven. Vervolgens start u de app weer op zodat deze opnieuw geregistreerd kan worden met behulp van het e-mailadres en wachtwoord van het Tropaz account. De app hoeft dus niet van de telefoon verwijderd te worden.

Pincode onjuist

Indien u een verkeerde pincode invoert krijgt u de melding ‘Aanmelden mislukt’.  Let op: Wanneer u de pincode drie keer verkeerd invult, is uw Tropaz account geblokkeerd. U dient dan een nieuw wachtwoord aan te vragen om weer in te kunnen loggen in Tropaz.

Tags:
Copyright © 2016-2024 ASolutions
Rivium Quadrant 181 - 2909 LC - Capelle aan den IJsselpubliek v14.10.5