Wiki broncode van Release 2025.1

Laatst gewijzigd door Petra Mol op 27-06-2025

Show last authors
1 Bekijk hieronder de verschillende releases om te zien welke nieuwe functionaliteiten aan de software zijn toegevoegd en welke bugs zijn opgelost. Mochten er bekende problemen zijn, dan worden deze ook benoemd inclusief eventuele tijdelijke oplossingen.
2
3 = Testverslag template =
4
5 [[Testverslag Trodis 2025.1>>attach:Testverslag Trodis 2025.1]]
6
7 = Release 2025.1.0.0 =
8
9 == Nieuwe functionaliteiten ==
10
11 * Wanneer een vrije opmerking wordt gemaakt via het tabblad Opmerkingen staat standaard de vrije tekst soort op 'patiënt'. Dit kan door ASolutions worden aangepast naar 'Direct bellen'', 'Bellijst', 'Kalender' of 'Administratief'.
12 * Wanneer Tropaz ondersteuning wordt uitgezet dan blijft het tabblad berichten actief. De berichten kun je dan zien als 'alleen lezen'.
13 * Is in het tabblad Behandelperiode een geplande behandelduur (weken) of gewenste stopdatum ingevoerd, dan wordt 28 voor het aflopen van de behandelperiode onderin het patiëntendossier de tekst neergezet: 'Geplande behandelduur loopt af op xx-xx-xxxx (datum).
14 * Als bij het doseren de afspraakdatum in een verboden periode valt dan komt vaak de foutmelding "Afspraak op of rond gewenste datum niet mogelijk". Deze melding komt nu ook als je een doseervoorstel accepteert (d.w.z. Dosisgegevens: =, Afspraakgegevens: =).
15 * Wanneer je klikt op een INR dan is de tekst in de detail controle aangepast naar 'importdatum' en 'geïmporteerd door'.
16 * Wanneer je klikt op een INR en deze komt uit Trodex of Tropaz dan is er een extra veld in het detail controle scherm toegevoegd - 'Registratiedatum'.
17 * **Een INR vanuit Tropaz wordt ingevoerd invoeren op datum controle en niet aanmaak (importeren).**
18 * Bij een nieuw patiënt wordt gecontroleerd of er het BSN al bestaat, zo ja dan komt hier een waarschuwing voor.
19 * Onder het menu patiënt - tijdslijn wordt nu ook aangegeven als een patiënt is ingelogd  in Tropaz web.
20 * Onder het menu patiënt - brief generen kan deze ook worden gemaild naar een huisarts, apotheek of verwijzer als dit is ingesteld in het Beheer - Administratief - Rapportage emails.
21 * In het patiëntendossier kun je klikken op een weegconsult.
22 * Wanneer een patiënt meerdere behandelperiodes heeft wordt gecontroleerd of de INR uit de vorige behandelperiode overlopt met de startdatum van de huidige behandelperiode. Ook als je deze wijzigt.
23 * Extra velden toegevoegd in het Excelbestand - uitgegeven zelfmeetstrips onder het menu Tropaz.
24 * Het is nu mogelijk om de PGN export uit te breiden met een duplicaat kalender. Hierbij wordt een kalender opnieuw verstuurd, ook al is er geen INR gemeten / gedoseerd. Hierbij wordt de kalender toegevoegd ook als het vinkje 'print kalender' uitstaat op tabblad Extra-1.
25 ** Opmerking kan worden toegevoegd onder Beheer - Administratief - Andere systemen.
26 ** Wanneer de opmerking op vandaag staat bij een patiënt dan wordt van deze patiënt de kalender toegevoegd aan de export Paragon.
27 ** In de tellingen van de export Paragon wordt bij het totaal aantal kalenders de duplicaatkalender opmerking meegeteld. Deze worden niet meegeteld in de voortgang. Na het exporteren blijft een getal staan bij de Paragon kalenders - dit zijn de duplicaat kalender opmerkingen.
28 * **Bij het importeren van stollingstijden uit de automaat wordt een INR tegengehouden als er via Trodex opmerkingen zijn geplaatst die eerst door de trombosedienst moet worden gecontroleerd.**
29 * Bij een DOAC patiënt wordt de melding getoond dat een medicijn is ingevoerd of aangepast. Deze melding blijft drie maanden staan vanaf de datum van invoer van het medicijn.
30 * **Trodisgebruiker taken zijn dynamisch gemaakt, de velden in de resultaten kunnen meer worden afgestemd op het soort taak.**
31 * **In Beheer - Administratief - Externe zorgverlener is het nu mogelijk om patiënten onder overige of specialisten te verplaatsen.**
32 * In Beheer - Administratief - Zorginstelling is het mogelijk om een locatie toe te voegen aan de zorginstelling.
33 * Het is nu mogelijk dat zorginstellingen de kalender via de e-mail ontvangen van een patiënt. 
34 ** Onder Beheer - Administratief - Zorginstelling is het mogelijk om het e-mailadres toe te voegen en het vinkje e-mail kalender aan te zetten.
35 ** **Wanneer onder tabblad Extra-1 de zorginstelling wordt ingevuld waarbij het vinkje aanstaat dat de kalender moet worden geemaild dan wordt dit automatisch aangevinkt onder kalender. Haal je de zorginstelling weg, dan wordt het vinkje automatisch uitgezet.**
36 ** Wanneer het vinkje 'Mail kalender zorginstelling' aanstaat, kun je andere soorten kalenders uitvinken ('print kalender' etc).
37 ** **Onder dagproductie - afdrukken  - E-mail kalenders worden de kalenders ook gemaild naar de zorginstelling als bovenstaande instellingen aanstaan.**
38 * In Beheer - Medisch - Opmerkingen kun je een opmerking toevoegen aan een andere opmerking. Hierbij kun je aangeven of je wilt dat de vrije tekst bij beiden opmerkingen komt te staan.
39 * **In Beheer - Medisch - doseervakken is het nu mogelijk om doseervakken inactief te maken.**
40 * Onder Beheer - Medisch - Medicatie kan bij een medicatie het aantal dagen worden ingevoerd na hoeveel dagen de patiënt op de doseerlijst komt wanneer een medicatie stopt. In de volgende versie van Trodis wordt hier een taak voor gemaakt - op dit moment is dit alleen administratief.
41 * In Beheer - Systeem - Gebruikersrollen is een knop toegevoegd 'RBAC downloaden'. Hiermee wordt een Excelbestand gedownload met alle rollen en welke functies de rol heeft.
42
43 == Opgeloste punten ==
44
45 * Bij het uploaden van een bestand in een patiëntdossier wordt nu aangegeven welke document extensies mogen worden geüpload.
46 * Titel 'INR grafiek' toegevoegd bij Time in Range in de dossiersamenvatting.
47 * Tekst aangepast wanneer bij het aanmaken van een nieuwe patiënt de anticoagulans niet is ingevuld.
48 * Wanneer een medicatie wordt toegevoegd, staat onderin de dossiersamenvatting dat een medicatie is aangepast/gewijzigd. Wanneer je de medicatie verwijderd, dan wordt deze opmerking direct verwijderd direct uit de dossiersamenvatting.
49 * Wanneer op het tabblad NAW de reden van overleden anders werd ingevuld dan de instelling die staat onder Beheer - administratief - Algemeen - 'Doodsoorzaak bij stoppen BP' of ;'Stopreden BP bij overlijden', werd die code van de instelling ingevuld. Dit is nu aangepast zodat de zelf gekozen code voor overlijden staat ingevuld.
50 * Wanneer de patiënt een afspraak heeft in het verleden, kan er nu een vakantie worden toegevoegd zonder foutmelding.
51 * Wanneer een kalender met een dagindruk handmatig historisch werd gemaakt, werd de datum van de dagindruk aangepast. Dit is nu gecorrigeerd.
52 * Wanneer een INR vandaag is ingevoerd en gedoseerd en op historie terecht is gekomen, dan kon je een dubbele INR op die dag krijgen door nog een INR met de hand toe te voegen. Dit is nu niet meer mogelijk - er komt een melding te voorschijn: "Invoeren INR is niet mogelijk in verband met een al aanwezige historische INR. Verwijder deze eerst".
53 * Correcte foutmelding wordt weergegeven wanneer een datum in het verleden wordt ingevuld bij datum t/m:
54 ** Historie tabblad Extra2.
55 ** Historie tabblad Medicatie.
56 ** Historie tabblad Berichten.
57 * Bij een DOAC patiënt staat de titel correct wanneer je wijzigt op tabblad Extra-1.
58 * Bij een DOAC patiënt staat de titel correct wanneer je wijzigt op tabblad Extra-2.
59 * Onder Rapportage - Administratieve processen is het scherm aangepast op spelfouten en opmaak.
60 * Op het tabblad Afspraak is de spatie verwijderd bij het selecteren van een controlelocatie.
61 * Op het tabblad Doseer is het woord dosis vervangen door het deltateken.
62 * **Op het tabblad Tropaz is de layout aangepast.**
63 * Onder het menu patiënt - tijdslijn is de opmaak aangepast bij langere teksten.
64 * **Onder patiëntmenu wordt nu alleen de historie getoond van rapporten of query's van die patiënt.**
65 * Foutmelding aangepast wanneer een andere bestand dan json werd geïmorteerd onder Beheer - Rapportage.
66 * Knop 'sluit' van de NPT werklijst aangepast.
67 * Spelfout aangepast bij Tropaz bijzonderheden 'Braken' wanneer deze moet worden gecontroleerd bij niet verwerkte tropaz bijzonderheden.
68 * Foutmelding aangepast wanneer bij het zoeken van een patiënt in Trodex web.
69 * Foutmelding aangepast wanneer een andere bestand dan json werd geïmorteerd onder Beheer - Rapportage.
70 * **Een patiënt die in het verleden Tropaz gebruikte en op het tabblad Tropaz een afspraak stond in het verleden was het niet mogelijk om Tropaz ondersteuning opnieuw aan te zetten. Er wordt nu een correcte melding gegeven waardoor de gebruiker weet dat de afspraak uit het verleden eerst verwijderd moet worden.**
71 * In Beheer - Administratief - Algemeen is controle locatie aangepast naar controlelocatie bij de selectie.
72 * In Beheer - Administratief - Alternatieve patiëntnummerbron is de wisknop werkend gemaakt.
73 * In Beheer - Administratief - Externe zorgverlener is het vakje 'Actief' uitgelijnd.
74 * In Beheer - Administratief - Externe zorgverlener is de tekst aangepast bij het aanmaken van een nieuwe zorgverlener - plaats.
75 * In Beheer - Administratief - FNT raamwerk, punt 6.1 Zwangeren de titel aangepast wanneer je zoekt op contra-indicaties.
76 * **Onder Beheer - Administratief - Rapportage e-mails was het mogelijk om meerdere soorten rapportages aan te klikken, dat is nu niet meer mogelijk.**
77 * In Beheer - Administratief - Zorgverzekeraars wordt nu een correcte foutmelding getoond als de plaatsnaam incorrect is.
78 * In Beheer - Administratief - zorgverzekeraars is de opmaak aangepast bij aanmaken nieuwe zorgverzkeraar of wijzigen van zorgverzekeraar.
79 * In Beheer - Systeem - Algemeen is het vakje onder NAW-Poortnummer correct uitgelijnd.
80 * De knop wijzig bleef actief wanneer het zoekveld was gewist. Dat is nu opgelost.
81 ** Beheer - Administratief - Conditionele doseervakken.
82 ** Beheer - Administratief - Document labels.
83 ** Beheer - Administratief - Externe Zorgverleners.
84 ** Beheer - Administratief - Interne Zorgverleners.
85 ** Beheer - Administratief - Kenmerken.
86 ** Beheer - Administratief - Plaatsen.
87 ** Beheer - Administratief - Rapportage e-mails.
88 ** Beheer - Administratief - Toestemmingen.
89 ** Beheer - Administratief - Zorginstelling.
90 ** Beheer - Administratief - Zorgverzekeraar.
91 ** Beheer - Medisch - Anticoagulantia.
92 ** Beheer - Medisch - Complicatieregistratie.
93 ** Beheer - Medisch - Contra-indicaties.
94 ** Beheer - Medisch - Doodsoorzaken.
95 ** Beheer - Medisch - Indicatie.
96 ** Beheer - Medisch - Medicatie.
97 ** Beheer - Medisch - Opmerking.
98 ** Beheer - Medisch - Stopreden.
99 ** Beheer - Systeem - Gebruikers.
100 ** Beheer - Systeem - Trodex geautoriseerde apparaten.
101 * Wanneer je de rechten had om complicatieregistratie na te slaan onder tabblad Complicaties kon je deze ook wijzigen en invoeren. Dat is nu opgelost, je kan ze alleen inzien.
102 * Wanneer de gebruiker geen recht had om controlelocatie opmerkingen te wijzigen, maar wel om een controlelocatie te wijzigen, kreeg je een foutmelding. Dit is nu opgelost.
103 * Wanneer de gebruiker recht had om gebruikers in te zien onder Beheer - Systeem - Gebruikers was het mogelijk om rollen te wijzigen van de gebruiker. Dit is aangepast en niet meer mogelijk.
104 * Een gebruiker die rechten had om een dienstconsult in te zien, kon hierop klikken in het patiëntendossier. Dit is nu niet meer mogelijk, tenzij je rechten hebt om het dienstconsult te wijzigen.
105 * De onderstaande tabellen zijn gecontroleerd of de logging van alle velden correct wordt weggeschreven. Waarnodig zijn velden toegevoegd in de logtabellen.
106 ** BPOAutomatischBellen .
107 ** Patiënten.
108 ** Adressen.
109 ** TijdelijkeAdressen.
110 ** TrodisPrinters.
111 ** **OverledenRollen.**
112 ** WerklijstInstellingen.
113 ** BPControles.
114 ** VerbodenPerioden.
115 ** PatientKenmerken.
116 ** PatientToestemmingen.
117 ** PatientZelfMeetStrips.
118 ** PatientZelfMeetApparaatControles.
119 ** PatientZelfMeetApparaten.
120 ** PatientDocumenten.
121 ** AlgDagenMetAfwCapaciteit.
122 ** Plaatsen.
123 ** RapportageInstellingen.
124 ** Toestemmingen.
125 ** TrodexZorgVerleners.
126 ** TropazInstellingen.
127 ** TropazMededelingen.
128 ** ZorgVerzekeraars.
129 ** TarievenZorginstellingen.
130 ** ZorgInstellingen.
131 ** BPComplicatieregistratiesErnstig.
132 ** Talen.
133 ** StopRedenen.
134 ** StreefWaardenZones.
135 ** TrodisGebruikersPrikBevoegdheden.
136 ** Trodisgebruikers.
137 ** Rollen_Functies.
138 ** Rollen.
139 ** ZorgInstellingMedewerkers.
140 ** TrodexApparaten.
141
142 == Bekende problemen ==
143
144 * Geen punten bekend
145
146 = Techniek =
147
148 * Aanpassing in _Empty.cshtml.
149 * Hernoemen van GetTimeInRange naar GetTimeInRange.
150 * Settings file aangepast door setting Trodis_Enable_doseren te verwijderen.
151 * Insert statement verwijderd in logBPcontraIndicatiesBO.
152 * Insert statement verwijderd in LogBPOpmerkingenMedicatiesBO.
153 * Verwijderen UpdateOverledenRol.
154 * Briefsjabloonsoorten tabel aangepast.
155 * In de tabel AlgAdministratieveInstelling de velden verwijderd: Disclaimer , MailFromAddress , MailFromName , MailReplyToAddress ,en MailReplyToName.
156 * Tijdens updaten van een BPOpmerkingMedicatie wordt de ControlerenInd gezet en daarna niet meer overschreven.
157 * Variabele naam van titel in Javascript overal hetzelfde aangemaakt.
Copyright © 2016-2025 ASolutions
Rivium Quadrant 181 - 2909 LC - Capelle aan den IJsselpubliek v14.10.5