Rapporten
Tonen
In dit onderdeel kan de Trombosedienst haar eigen rapportages beheren en deze aanpassen aan de specifieke wensen van de dienst. ASolutions biedt standaard templates aan die gebruikt kunnen worden voor het maken van rapporten. Daarnaast bieden zij ondersteuning bij het maken, aanpassen of verwijderen van rapportages.
In het zoekveld kun je zoeken naar een rapport. Van een rapport kan een kopie gemaakt worden, deze kan dan weer worden aangepast. Een rapport kan worden geëxporteerd als een .json-bestand. Dit bestand kan vervolgens worden geïmporteerd onder het kopje 'Import'. Hiermee kun je gemakkelijk rapporten van andere diensten overnemen of aanpassen.
Een rapport bestaat uit verschillende velden, elk met unieke eigenschappen die naar wens van de gebruiker kunnen worden bewerkt. Bovendien is het rapport gekoppeld aan een databron – in dit geval Trodis.
Onder het kopje 'Templates' staan de standaard templates die ASolutions heeft ontwikkeld. Bij het aanmaken van een nieuw rapport kun je kiezen uit deze verschillende templates. Als de Trombosedienst extra templates nodig heeft, kan contact worden opgenomen met ASolutions.
Voor een uitgebreide handleiding over het gebruik van de rapportdesigner, kun je deze link volgen: Handleiding Rapportdesigner.
Nieuw /Wijzig
Veld | Type | Lengte | Omschrijving / Toelichting |
---|---|---|---|
Type | Dropbox | Keuze uit waar het rapport terecht komt, bijvoorbeeld menu patiënt. | |
Template | Dropbox | Keuze uit het soort template. | |
Code | Alfanumerieke invoer | 20 | Unieke code die hoort bij het rapport. |
Omschrijving | Alfanumerieke invoer | 72 | Omschrijving of naam van het rapport |
Veld | Type | Lengte | Omschrijving / Toelichting |
---|---|---|---|
Code | Alfanumerieke invoer | 20 | Unieke code die hoort bij het rapport. |
Type | Dropbox | Keuze uit waar het rapport terecht komt, bijvoorbeeld menu patiënt. | |
Omschrijving | Alfanumerieke invoer | 72 | Omschrijving of naam van het rapport |
Submenu | Alfanumerieke invoer | Als het rapport onder een submenu moet vallen kan dit hier worden ingevuld. BIjvoorbeeld: Menu1>Menu2>etc etc |
Aan de linkerkant zitten de opmaakvelden voor het rapport. De velden moeten worden gesleept naar het rapport. Aan de rechterkant (Properties) kunnen de velden worden aangepast zoals de grootte of kleur.
Aan de linkerkant staan 21 velden om de opmaak aan te passen. Door een knop te slepen naar het rapport, wordt een opmaakfunctie toegevoegd. Deze kan daarna worden bewerkt via de rechterkant van het scherm. Elke opmaakknop heeft eigen onderdelen die te vinden zijn aan de rechterkant onder Tasks.
- Label: Een tekst kan worden ingevoegd.
- Checkbox: Een veld kan worden ingevoerd waarmee iets kan worden afgevinkt.
- Richt tekst: Toevoeging van bepaalde expressie aan de tekst – rijke opmaak.
- Picture box: Figuur kan worden ingevoerd vanuit website of vanuit eigen map (image source). .bmp, .jpeg, .gif en .png afbeeldingen kunnen worden geüpload.
- Panel: Meerdere knoppen kunnen naast elkaar worden gezet.
- Table: Een tabel kan worden gemaakt met diverse kolommen.
- Character bomb: Elke letter wordt in een cel neergezet.
- Line: Hiermee kan een lijn worden toegevoegd.
- Shape: Een vorm kan worden toegevoegd – bijvoorbeeld een cirkel of vierkant.
- Barcode: Een barcode kan worden ingevoegd – denk aan een patiëntnummer.
- Chart: Grafiek.
- Gauge à Meter (snelheidsmeter).
- Sparkline: Grafiek met verloop.
- Cross Tab: Verschillende data worden met elkaar vergeleken.
- Sub – Report: Hiermee kan een link worden gemaakt naar een ander rapport.
- PDF content: Koppeling naar een pdf document.
- PDF Signature: Toevoeging van een digitale handtekening.
- Table of content: inhoudsopgave.
- Page info: informatie over de pagina, bijvoorbeeld aantal pagina’s.
- t/m 22 zijn onderdelen waarmee een rapport wordt gemaakt die meer dan 1 pagina bevat.