... |
... |
@@ -3,14 +3,14 @@ |
3 |
3 |
[[image:Zoeken - Taak.png]] |
4 |
4 |
|
5 |
5 |
|
6 |
|
-In dit onderdeel vind je taken terug die op zijn gemaakt voor de trombosedienst. Elke taak kan worden aangepast. Het is mogelijk om alleen een bepaalde groep patiënten te zien of met een bepaalde code. Ook zijn er verschillende manieren om een taak te verwerken. Het is ook mogelijk om aantallen toe te voegen (groen bolletje). Hieronder worden een aantal taken besproken maar in het algemeen is de procedure als volgt: |
|
6 |
+In dit onderdeel vind je taken die op zijn gemaakt voor de trombosedienst. Elke taak kan worden aangepast. Het is mogelijk om alleen een bepaalde groep patiënten te zien of met een bepaalde code. Ook zijn er verschillende manieren om een taak te verwerken. Het is ook mogelijk om aantallen toe te voegen (groen bolletje). Hieronder worden een aantal taken besproken maar in het algemeen is de procedure als volgt: |
7 |
7 |
|
8 |
8 |
* Klik op een taak om resultaten te tonen. |
9 |
|
-* Dubbelklik, gebruik de Enter-toets op de knop 'Open Dossier' om de taak te openen. |
|
9 |
+* Dubbelklik of gebruik de Enter-toets op de knop 'Open Dossier' om de taak te openen |
10 |
10 |
* Het dossier wordt geopend en bovenin het dossier staat vermeld wat de taak is. |
11 |
11 |
* Sluit het dossier en de resultaten van de taak worden opnieuw getoond. |
|
12 |
+ |
12 |
12 |
|
13 |
|
- |
14 |
14 |
[[image:Zoeken- Taak lijst.png]] |
15 |
15 |
|
16 |
16 |
|
... |
... |
@@ -23,55 +23,66 @@ |
23 |
23 |
* Geboortedatum |
24 |
24 |
* Geslacht |
25 |
25 |
* Laatste INR |
26 |
|
-* Laatste contact (als is ingesteld dat er meerdere malen contact kan zijn) |
|
26 |
+* Laatste contact (als er is ingesteld dat er meerdere malen contact kan zijn). |
27 |
27 |
* [[Status>>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Patiëntendossier.Patiëntenbalk.WebHome]] |
28 |
28 |
|
29 |
29 |
Een patiënt komt op een taak terecht als er bijvoorbeeld een bepaalde [[Opmerking >>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Patiëntendossier.10\. Tabblad Opmerking.WebHome]]wordt ingevoerd of als er een [[dagindruk>>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Patiëntendossier.14\. Tabblad Doseer.WebHome]] aanwezig is. |
30 |
30 |
|
31 |
31 |
|
32 |
|
-== **Direct bellen** == |
|
32 |
+== Direct bellen / Bellijst == |
33 |
33 |
|
34 |
34 |
[[image:Zoeken - Taak bellijst.png]] |
35 |
35 |
|
|
36 |
+[[image:Zoeken - Taak - Bellijst nietgesproken.png]] |
36 |
36 |
|
37 |
37 |
|
|
39 |
+[[image:Taak - Bellijst dossier.png]] |
38 |
38 |
|
39 |
|
-Op deze takenlijst staan patiënten die in hun dossier een 'Direct bellen’- opmerking hebben gekregen. |
40 |
40 |
|
41 |
|
-Selecteer een patiënt en klik vervolgens op ‘Open dossier’ om het dossier van de patiënt te openen. Bovenaan staat de uit te voeren taak. Bij het resultaat kan je aangeven of je de taak hebt voltooid (gesproken) of nog moet voltooien (niet gesproken). Extra info is uiteraard vrij in te vullen. |
|
42 |
+Op de takenlijst Direct bellen staan patiënten die in hun dossier een '[[Direct bellen>>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Beheer.02\. Medisch.Opmerkingen.WebHome]]’- opmerking hebben gekregen. Dit kan doordat een [[opmerking >>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Patiëntendossier.10\. Tabblad Opmerking.WebHome]]is ingevoerd of tijdens het [[doseren>>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Patiëntendossier.14\. Tabblad Doseer.WebHome]]. In het resultaat kan je kiezen voor gesproken. Heb je de patiënt in kwestie gesproken zoals gevraagd, selecteer dan ‘Gesproken’ en klik op ‘Opslaan’. De taak is verwerkt. Het is mogelijk om hier een code aan te koppelen zodat dit terug te zien is in het dossier. Het dossier wordt nu gesloten en staat niet langer op de lijst. |
42 |
42 |
|
43 |
|
-Heb je de patiënt in kwestie gesproken zoals gevraagd, selecteer dan ‘Gesproken’ en klik op ‘Opslaan’. De taak is verwerkt. Het dossier wordt nu gesloten en staat niet langer op de lijst. Kies je voor ‘Niet Gesproken’, dan blijft de taak open. Het patiëntendossier wordt wel gesloten, maar de patiënt blijft op de takenlijst staan. |
|
44 |
+Het is ook mogelijk om de optie niet gesproken toe te voegen of andere resultaten. Bij 'niet gesproken' kan ook worden ingesteld dat de patiënt weer terug op de takenlijst terecht komt. Het patiëntendossier wordt wel gesloten, maar de patiënt blijft op de takenlijst staan. Je kunt ook de optie aanvinken 'Toewijzen aan mij'. De naam van degene aan wie je de taak hebt toegewezen, vind je vervolgens terug in het overzichtsscherm. Zo kun je collega’s makkelijk duidelijk maken dat jij de taak verder oppakt. |
44 |
44 |
|
|
46 |
+Eventueel kan er extra informatie worden toegevoegd. |
45 |
45 |
|
46 |
|
-In dit tweede geval kan je er ook voor kiezen ‘Toewijzen aan mij' aan te vinken. De naam van degene aan wie je de taak hebt toegewezen, vind je vervolgens terug in het overzichtsscherm. Zo kan je collega’s makkelijk duidelijk maken dat jij de taak verder oppakt. |
|
48 |
+Op de takenlijst Bellijst vind je patiënten terug met een ‘[[Bellijst>>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Beheer.02\. Medisch.Opmerkingen.WebHome]]’- opmerking in hun dossier. De werkwijze is hier hetzelfde als beschreven in Direct bellen. |
47 |
47 |
|
48 |
48 |
|
49 |
|
-**4.3.2 Digitale bellijst** |
|
51 |
+== Medimo foutmeldingen == |
50 |
50 |
|
51 |
|
-Op deze takenlijst vind je patiënten terug met een ‘Bellijst’- opmerking in hun dossier |
|
53 |
+Op deze takenlijst staan patiënten waarbij de kalender niet goed wordt weergegeven in Medimo. |
52 |
52 |
|
|
55 |
+Selecteer een patiënt en klik vervolgens op ‘Open dossier’ om het dossier van de patiënt te openen. Bovenaan staat de uit te voeren taak. Bij het resultaat kun je aangeven of je de taak hebt voltooid (verwerkt) of nog moet voltooien (opnieuw). |
53 |
53 |
|
|
57 |
+De meldingen op de takenlijst worden in het Engels of Nederlands beschreven. De Engelse melding geeft aan dat er iets aan de kant van Medimo moet gebeuren, dus hiervoor moet altijd contact opgenomen worden met de helpdesk van Medimo. Is het een Nederlandse melding en kom je er niet uit? Neem dan contact op met de helpdesk van ASolutions Healthcare. Aantal voorbeelden van meldingen: |
54 |
54 |
|
55 |
|
-In dit menu vind je taken die op maat zijn gemaakt voor de trombosedienst. We sommen de meest voorkomende taken voor je op. |
|
59 |
+* Coumarine is manually dosed in Medimo. Unable to process... - De gevonden bewoner krijgt de coumarine al volgens een handmatig schema voorgeschreven. Mogelijk heeft de arts het trombosedienstschema bewust overruled. De verwerking zal niet verder plaatsvinden. |
|
60 |
+* Multiple coumarine-rows found for this patient in Medimo. Unable to process... - De gevonden bewoner heeft in Medimo meerdere actieve coumarine voorschriften. I.v.m. kans op dubbele doseringen kan de verwerking niet verder plaatsvinden. |
|
61 |
+* No unique coumarine dosing-time found for this patient in Medimo. Unable to process... - Het gevonden voorschrift heeft geen eenduidig tijdstip van dosering. In Trodis wordt een dagdosering gegeven. Het tijdstip moet uit het voorschrift voor de bewoner duidelijk worden. De verwerking zal niet verder plaatsvinden. |
|
62 |
+* No coumarines have been prescribed momentarily to this patient in Medimo. Is this the right patient? - De gevonden bewoner heeft in Medimo geen coumarine voorgeschreven gekregen. De doseringen kunnen derhalve niet aan een voorschrift gehangen worden. |
|
63 |
+ |
56 |
56 |
|
57 |
|
-=== Direct bellen === |
|
65 |
+== Controleren opmerkingen == |
58 |
58 |
|
59 |
|
-Op deze takenlijst staan patiënten die in hun dossier een 'Direct bellen’- opmerking hebben gekregen. |
|
67 |
+[[image:Zoeken - Taak - Opmerking.png]] |
60 |
60 |
|
61 |
|
-Selecteer een patiënt en klik vervolgens op ‘Open dossier’ om het dossier van de patiënt te openen. Bovenaan staat de uit te voeren taak. Bij het resultaat kan je aangeven of je de taak hebt voltooid (gesproken) of nog moet voltooien (niet gesproken). Extra info is uiteraard vrij in te vullen. |
|
69 |
+[[image:Zoeken - Taak - Opmerking vb.png]] |
62 |
62 |
|
63 |
|
-Heb je de patiënt in kwestie gesproken zoals gevraagd, selecteer dan ‘Gesproken’ en klik op ‘Opslaan’. De taak is verwerkt. Het dossier wordt nu gesloten en staat niet langer op de lijst. Kies je voor ‘Niet Gesproken’, dan blijft de taak open. Het patiëntendossier wordt wel gesloten, maar de patiënt blijft op de takenlijst staan. |
|
71 |
+Het is mogelijk om bepaalde opmerkingen te laten controleren en hierop een actie uit te voeren. Een taak die veel gebruikt wordt is de controleren opmerking [[Trodex >>doc:Trodex.WebHome]]/ [[NPT>>doc:Ketenhub.Handleiding.6\. Module.Trodis - NPT.WebHome]]. Het is in te stellen welke opmerkingen vanuit Trodex eerst gecontroleerd moeten worden, voordat een INR [[geïmporteerd >>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Dagproduktie.01\. Stollingstijden importeren.WebHome]]kan worden. |
64 |
64 |
|
65 |
|
-In dit tweede geval kan je er ook voor kiezen ‘Toewijzen aan mij' aan te vinken. De naam van degene aan wie je de taak hebt toegewezen, vind je vervolgens terug in het overzichtsscherm. Zo kan je collega’s makkelijk duidelijk maken dat jij de taak verder oppakt. |
|
73 |
+De keuze zijn: |
66 |
66 |
|
67 |
|
-=== Digitale bellijst === |
|
75 |
+* Wijzig - de opmerking kan worden gewijzigd. |
|
76 |
+* Verwijder - de opmerking wordt verwijderd. |
|
77 |
+* Verwerkt - de opmerking is akkoord en er vindt geen wijziging plaats. |
68 |
68 |
|
69 |
|
-Op deze takenlijst vind je patiënten terug met een ‘Bellijst’- opmerking in hun dossier. De werkwijze is hier dezelfde als beschreven in Direct bellen. |
70 |
70 |
|
71 |
|
-=== Medimo foutmeldingen === |
|
80 |
+== Openstaande dienst overdracht == |
72 |
72 |
|
73 |
|
-Op deze takenlijst staan patiënten waarbij de kalender niet goed aankomt in Medimo. |
|
82 |
+[[image:Zoeken - Taak - Verwerkt.png]] |
74 |
74 |
|
75 |
|
-Selecteer een patiënt en klik vervolgens op ‘Open dossier’ om het dossier van de patiënt te openen. Bovenaan staat de uit te voeren taak. Bij het resultaat kan je aangeven of je de taak hebt voltooid (verwerkt) of nog moet voltooien (opnieuw). |
|
84 |
+[[image:Zoeken - Taak - Verwerkt - voorbeeld.png]] |
76 |
76 |
|
77 |
|
-De meldingen op de takenlijst worden in het Engels of Nederlands beschreven. De Engelse melding geeft aan dat er aan de kant van Medimo iets moet gebeuren, dus hiervoor moet je altijd contact opnemen met de helpdesk van Medimo. Is het een Nederlandse melding en kom je er niet uit? Neem dan contact op met de helpdesk van ASolutions Healthcare. |
|
86 |
+Onder openstaande dienstoverdracht staan de [[consulten >>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Patiëntendossier.11\. Tabblad Consult.WebHome]]die door een arts zijn toegevoegd tijdens de bereikbaarheidsdienst, waarbij nog iets moet worden gedaan. Er kan worden gekozen voor 'Verwerkt' nadat de de informatie is verwerkt, aangepast of ingevoerd. |
|
87 |
+ |
|
88 |
+De taak bevat een korte samenvatting van de vraag, het antwoord, de actie en de toelichting. Onder het[[ tabblad Consult>>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Patiëntendossier.11\. Tabblad Consult.WebHome]] kun je meer informatie vinden over het consult. |