Wijzigen voor document 02. Tabblad Extra-1

Laatst gewijzigd door Petra Mol op 18-03-2025

<
Van versie < 10.1 >
gewijzigd door Maaike Borman
op 19-08-2019
Naar versie < 14.3 >
gewijzigd door SofieVanErk
op 01-11-2024
>
Opmerking bij wijziging: Renamed from xwiki:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Patiëntendossier.6\. Tabblad Extra-1.WebHome

Samenvatting

Details

Paginaeigenschappen
Titel
... ... @@ -1,0 +1,1 @@
1 +6. Tabblad Extra-1
Ouder
... ... @@ -1,0 +1,1 @@
1 +Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Patiëntendossier.WebHome
Auteur document
... ... @@ -1,1 +1,1 @@
1 -XWiki.MaaikeBorman
1 +XWiki.SofieVanErk
Inhoud
... ... @@ -1,26 +1,38 @@
1 -Op tabblad Extra-1 worden verschillende administratieve onderwerpen vastgelegd.
1 +In dit venster kan je administratieve onderwerpen als zorgverzekering, kalenders en tijdelijk adres vastleggen.
2 2  
3 3  = Zorgverzekering =
4 4  
5 -Als Trodis gebruikt wordt om te factureren, dan kunnen hier de gegevens van de zorgverzekering van de patiënt worden ingevuld.
5 +Gebruik je Trodis om te factureren, dan vul je hier de gegevens van de zorgverzekering van je patiënt in.
6 6  
7 7  = Kalender =
8 8  
9 -Er kunnen vier verschillende opties gekozen worden om de kalender door te geven aan de patiënt. Minstens één optie van ‘Print kalender’, ‘E-mail kalender’ of ‘Tropaz kalender moet aangevinkt zijn. Standaard staat ‘Print kalender’ ingesteld.
9 +Je kan uit vijf opties kiezen om de kalender door te geven aan de patiënt. ‘Print kalender’ is standaard aangeduid. De andere opties op een rijtje, we lichten hieronder toe:
10 10  
11 -**Print kalender**
11 +* **Print kalender**
12 +* **Mail kalender**
13 +* **Medimo-kalender**
14 +* **Tropaz-kalender**
15 +* **NPT kalender**
12 12  
13 -Wanneer print kalender aangevinkt is, dan wordt er per post een kalender naar de patiënt verstuurd.
17 +== Print kalender ==
14 14  
15 -De kalenders kunnen afgedrukt worden (Dagproduktie-> Kalenders-> Afdrukken kalenders) of er kan een bestand naar de drukker gestuurd worden (Dagproduktie-> Kalenders->Paragon kalenders).
19 +Verstuur een kalender per post naar je patiënt door ‘Print kalenderaan te vinken.
16 16  
17 -**Mail kalender**
21 +Je kan de kalenders zelf printen (Dagproductie> Kalenders> Afdrukken kalenders) of je kan het bestand aan de drukker bezorgen (Dagproductie> Kalenders> Paragon kalenders).
18 18  
23 +== Gescheiden printstroom ==
24 +
25 +Wil je de kalender gescheiden printen van alle overige kalenders, dan kan je voor de optie ‘Gescheiden printstroom’ kiezen. Let op: vink je dit aan, dan wordt de kalender van de patiënt niet afgedrukt bij het normale printproces.
26 +
27 +Voor meer informatie, zie Dagproductie> Kalenders> Afdrukken kalenders.
28 +
29 +== Mail kalender ==
30 +
19 19  Wanneer mail  kalender aangevinkt is, dan wordt er per mail een kalender in PDF formaat naar de patiënt verstuurd.
20 20  
21 21  De kalenders worden gemaild via Dagproduktie-> Kalenders-> E-mailen kalenders.
22 22  
23 -**Gescheiden printstroom**
35 +== Gescheiden printstroom ==
24 24  
25 25  Wanneer het wenselijk is om de kalender gescheiden te printen van alle overige kalenders, dan kan voor de optie gescheiden printstroom gekozen worden.
26 26  
... ... @@ -28,52 +28,67 @@
28 28  
29 29  Voor meer informatie zie Dagproduktie-> Kalenders-> Afdrukken kalenders.
30 30  
31 -**Tropaz kalender**
43 +== Tropaz-kalender ==
32 32  
33 -Het vinkje “Tropaz kalender” is alleen zichtbaar als op tabblad Extra-2 het vinkje “Tropaz ondersteuning aan staat. De patiënt heeft dan een Tropaz account. Wanneer de patiënt gebruik maakt van Tropaz is de optie ‘Tropaz kalender’ automatisch aangevinkt.
45 +Deze optie is alleen zichtbaar wanneer in tabblad Extra-2' Tropaz-ondersteuning is aangevinkt. Dat betekent dat de patiënt over een Tropaz-account beschikt. Wanneer de patiënt gebruikmaakt van dit account, is de optie ‘Tropaz-kalender’ automatisch aangevinkt.
34 34  
35 -De kalender wordt automatisch zichtbaar in Tropaz wanneer de kalender geprint of gemaild is. Wanneer enkel ‘Tropaz kalenders’ is aangevinkt, dan dient de kalender apart te worden vrijgegeven. De Tropaz kalenders worden vrijgegeven via Dagproduktie->Kalenders->Vrijgeven Tropazkalenders.
47 +Wanneer je deze kalender print of mailt, verschijnt hij automatisch in Tropaz. Wanneer linksonder alleen ‘Tropaz-kalenders’ is aangevinkt, dan moet de kalender nog apart vrijgegeven worden. Volg daarvoor het pad Dagproductie> Kalenders> Vrijgeven digitale kalenders.
36 36  
49 +== Medimo-kalender ==
50 +
51 +
52 +Deze optie is alleen zichtbaar wanneer je in tabblad ‘Extra-1’ een zorginstelling invult waar een Medimo-code aan gekoppeld is. Volg [[Beheer> Administratief> Zorginstellingen>>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Beheer.Administratief.Zorginstellingen.WebHome]] om dit na te kijken.
53 +
54 +Wanneer je de kalender print of mailt, wordt hij ook automatisch naar Medimo verzonden. Wanneer linksonder alleen ‘Medimo-kalenders’ is aangevinkt (en geen van de andere opties), dan moet de kalender nog apart vrijgegeven worden. Volg daarvoor het pad Dagproductie> Kalenders> Vrijgeven digitale kalenders.
55 +
56 +== NPT-kalender ==
57 +
58 +
59 +Deze optie is alleen zichtbaar wanneer je in tabblad ‘Extra-1’ een zorginstelling invult waar in de ketenhub een zorginstelling medewerker is gekoppeld aan deze zorginstelling. Alleen de organisatiebeheerder van de ketenhub kan inzien of er een zorginstelling medewerkers is gekoppeld aan de zorginstelling.
60 +
61 +Wanneer je de kalender print of mailt, wordt hij ook automatisch in de NPT module zichtbaar. Wanneer linksonder alleen ‘NPT-kalenders’ is aangevinkt (en geen van de andere opties), dan moet de kalender nog apart vrijgegeven worden. Volg daarvoor het pad Dagproductie> Kalenders> Vrijgeven digitale kalenders..
62 +
63 +
37 37  = Tijdelijk adres =
38 38  
39 -Indien een patiënt tijdelijk op een ander adres verblijft, kan dit adres hier worden ingevuld. Dit adres wordt kenbaar gemaakt op de kalender en voor de prikster. Op tabblad NAW worden de contactgegevens rood gekleurd en wordt er een melding gegeven ‘Let op: tijdelijk adres’.
66 +Indien een patiënt tijdelijk op een ander adres verblijft, kan je dit hier invullen. Het adres verschijnt automatisch op de kalender en als informatie voor de prikster. De contactgegevens in het (eerste) tabblad ‘NAW’ worden rood en krijgen de melding ‘Let op: tijdelijk adres’.
40 40  
41 -De volgende velden kunnen ingevuld worden.
68 +Sommige velden zijn verplicht in te vullen, de rest is optioneel:
42 42  
43 -* Naam (verplicht). Hier wordt de naam van de locatie/instelling waar de patiënt verblijft bedoeld. Bijvoorbeeld Camping a, Ziekenhuis B.
44 -* Straatnaam/ huisnummer/toevoeging (verplicht)
45 -* Postcode/ plaats (verplicht)
46 -* Telefoonnummer (optioneel)
47 -* Per wanneer (verplicht)
48 -* t/m (optioneel)
70 +* **Naam (verplicht)**: hier wordt de naam van de locatie/instelling waar de patiënt verblijft, bedoeld. Bijvoorbeeld Camping A, Ziekenhuis B
71 +* **Straatnaam/ huisnummer/ toevoeging (verplicht)**
72 +* **Postcode/ plaats (verplicht)**
73 +* **Telefoonnummer (optioneel)**
74 +* **Per wanneer (verplicht)**
75 +* **T/m (optioneel)**
49 49  
50 -Via wis adres wordt het gehele tijdelijke adres verwijderd.
77 +Wis het volledige tijdelijke adres met ‘Wis adres’.
51 51  
52 52  = Werklijst opmerkingen =
53 53  
54 -De opmerkingen op de werklijst worden zichtbaar voor de prikster. Indien éénmalig een opmerking geplaatst moet worden, kan dit aangegeven worden door middel van een * voor de opmerking te plaatsen. De opmerking met een * er voor wordt verwijderd op het moment dat er een stollingstijd wordt ingevoerd.
81 +De opmerkingen op de werklijst zijn van belang voor de prikster. Indien de betreffende opmerking slechts één keer in de lijst moet staan, kan je dit aangeven door een * voor de opmerking toe te voegen. Deze opmerking wordt automatisch verwijderd zodra iemand een stollingstijd invoert.
55 55  
56 -Er kan een tijdstip worden aangegeven voor de prikster door middel van ‘Prikrouteplanning beïnvloeden’. Afhankelijk van de instellingen bij uw Trombosedienst wordt dit tijdstip geplaatst op de werklijst of verstuurd naar het automatisch routeplanningssysteem (Careware/ Prins).
83 +Je kan een tijdstip voor de prikster aangeven via ‘Prikrouteplanning beïnvloeden’. Afhankelijk van je instellingen bij je trombosedienst zal dit tijdstip zichtbaar op de werklijst verschijnen of verstuurd worden naar het automatisch routeplanningssysteem (Careware/Prins).
57 57  
58 58  = Ketenzorg =
59 59  
60 -Hier kan de naam van de casemanager genoteerd worden.
87 +Noteer hier de naam van de casemanager.
61 61  
62 62  = Zorginstelling =
63 63  
64 -Indien de trombosedienst gebruik maakt van Tropaz, dan kan de trombosedienst medewerkers in een zorginstelling toegang geven in Tropaz tot de gegevens van de patiënten in de zorginstelling. Afhankelijk van de patiëntsoort kan enkel de kalender ingezien worden of kan via de zorg tevens de INR worden doorgegeven.
91 +De trombosedienst kan medewerkers van zorginstellingen toegang verlenen tot de gegevens van patiënten die bij de zorginstelling in kwestie aangesloten zijn. Afhankelijk van de patiëntsoort hebben medewerkers alleen toegang tot de kalender, of kunnen ze ook de INR doorgeven.
65 65  
66 -Indien de trombosedienst gebruik maakt van de koppeling met Medimo wordt via de zorginstelling de koppeling gemaakt.
93 +Je kan hier alleen zorginstellingen toevoegen die geregistreerd zijn in [[Beheer> Administratief> Zorginstellingen>>doc:Trodis.Handleiding.Trombosedienst dossier.Beheer.Administratief.Zorginstellingen.WebHome]]. Is er een zorginstelling medewerker in de ketenhub gekoppeld aan de zorginstelling, dan wordt de patiënt automatisch zichtbaar bij de zorginstelling in de NPT-module.
67 67  
68 -Het adres van de zorginstelling kan worden overgenomen bij het tijdelijke adres door middel van de knop Adres naar tijdelijk adres’.
95 +Het adres van de zorginstelling overnemen naar het tijdelijk adres? Dat kan in één klik met 'Adres naar tijdelijk adres’.
69 69  
70 -= WLZ patiënt =
97 +== WLZ patiënt ==
71 71  
72 72  Wanneer de optie ‘Patiënt valt onder WLZ’ wordt aangevinkt, dan kan dit gebruikt worden voor de facturatie van de WLZ patiënten.
73 73  
74 74  = Automatisch bellen =
75 75  
76 -Indien er gebruik wordt gemaakt van het automatisch bellen, kan de optie ‘Automatisch bellen is toegestaan’ aangevinkt worden. Deze patiënten worden indien mogelijk automatisch gebeld en worden niet op de bellijst geplaatst. Staat de optie niet aan, dan worden de patiënten op de bellijst geplaatst. *
103 +Als de trombosedienst gebruikmaakt van automatisch bellen, kan je de optie ‘Automatisch bellen is toegestaan’ aanvinken. Patiënten worden indien mogelijk automatisch opgebeld en staan niet langer op de bellijst. Vink je de optie niet aan, dan worden de patiënten aan de bellijst toegevoegd.*
77 77  
78 78  (% class="box infomessage" %)
79 79  (((
... ... @@ -147,36 +147,36 @@
147 147  
148 148  |=Omschrijving|=Tabel|=Veld|=Toelichting
149 149  |Verzekeraarcode|Patienten|ActueleZorgverzekeraar#OID|
150 -|Polisnummer| | |
151 -|Ingangsnummer| | |
177 +|Polisnummer|Patienten|ActueelVerzekerdeNummer|
178 +|Ingangsnummer|Patienten|DatumIngangActueleVerzekeringsGegevens|
152 152  
153 153  == Kalender ==
154 154  
155 155  |=Omschrijving|=Tabel|=Veld|=Toelichting
156 -|Gescheiden prinstroom| | |
183 +|Gescheiden prinstroom|Patienten|Enveloppelnd|
157 157  |Print kalender|Patienten|KalenderPrintInd|
158 158  |Mail kalender|Patienten|KalenderMailInd|
159 -|Tropaz kalender| | |
186 +|Tropaz kalender|Patienten|KalenderTropazlnd|
160 160  
161 161  == Tijdelijk adres ==
162 162  
163 163  |=Veld|=Type|=Lengte|=Toelichting
164 -|Naam locatie| | |
165 -|Straat| | |
166 -|Huisnummer| | |
167 -|Toevoeging| | |
168 -|Postcode| | |
169 -|Plaats| | |
191 +|Naam locatie|TijdelijkeAdressen|TANaam|
192 +|Straat|TijdelijkeAdressen|TAStraat|
193 +|Huisnummer|TijdelijkeAdressen|TAHuisnummer|
194 +|Toevoeging|TijdelijkeAdressen|TAToevoeging|
195 +|Postcode|TijdelijkeAdressen|TAPostcode|
196 +|Plaats|TijdelijkeAdressen|TAPlaats|
170 170  |Telefoonnummer|Patienten|Telefoonnummer|
171 -|Per wanneer| | |
172 -|T/m| | |
198 +|Per wanneer|TijdelijkeAdressen|TAGeldigheidsPeriodeBeginDatum|
199 +|T/m|TijdelijkeAdressen|TAGeldigheidPeriodeEindDatum|
173 173  
174 174  == Werklijst opmerking ==
175 175  
176 176  |=Omschrijving|=Tabel|=Veld|=Toelichting
177 177  |Werklijst tekst|Patienten|WerklijstTekst|
178 -|Prikrouteplanning beïnvloeden| | |
179 -|Tijd| | |
205 +|Prikrouteplanning beïnvloeden|Patienten|WerklijstPrikroutelnd|
206 +|Tijd|Patienten|WerklijstTijd|
180 180  
181 181  == Automatisch bellen ==
182 182  
... ... @@ -186,19 +186,18 @@
186 186  == WLZ ==
187 187  
188 188  |=Omschrijving|=Tabel|=Veld|=Toelichting
189 -|Patiënt valt onder WLZ| | |
190 -|Per| | |
216 +|Patiënt valt onder WLZ|Patienten|WLZlnd|
217 +|Per|Patienten|DatumIngangWLZ|
191 191  
192 192  == Zorginstelling ==
193 193  
194 194  |=Omschrijving|=Tabel|=Veld|=Toelichting
195 195  |Zorginstelling|Patienten|ZorgInstelling#OID|
196 -|E-mail| | |
223 +|E-mail|Patienten|EmailAdres|
197 197  |Telefoonnummer|Patienten|Telefoonnummer|
198 -|Faxnummer| | |
225 +|Faxnummer|ZorgInstellingen|Faxnummer|
199 199  
200 200  == Ketenzorg ==
201 201  
202 202  |=Omschrijving|=Tabel|=Veld|=Toelichting
203 203  |Casemanager|Patienten|Casemanager|
204 -
XWiki.ASolutionsDocumentClass[0]
revision
... ... @@ -1,1 +1,1 @@
1 -6.1
1 +10.2
Copyright © 2016-2025 ASolutions
Rivium Quadrant 181 - 2909 LC - Capelle aan den IJsselpubliek v14.10.5