Release 2022.1
Laatst gewijzigd door Sven Borman op 13-09-2024
Bekijk hieronder de verschillende releases om te zien welke nieuwe functionaliteiten aan de software zijn toegevoegd en welke bugs zijn opgelost. Mochten er bekende problemen zijn, dan worden deze ook benoemd inclusief eventuele tijdelijke oplossingen.
Testverslag template
Release 2022.1.0.2
Nieuwe functionaliteiten
- Geen punten bekend
Opgeloste punten
- Wanneer een 0-INR is ingevuld + gedoseerd en daarna komt nog een INR van de patiënt binnen, dan werden alle kalender en bellijst opmerkingen van die dag verwijderd. Nu worden alleen nog maar de bellijst opmerkingen verwijderd welke niet aan de patiënt zijn doorgebeld (nog niet zijn verwerkt).
- Het was mogelijk om een niet actieve controlelocatie te selecteren in het tabblad Afspraak door een niet actieve code in te typen en op de knop opslaan te drukken. Dit is nu niet meer mogelijk.
- Het is nu mogelijk om een Tropaz controleafspraak in te voeren op de dag van wijzigen. Hiervoor was het alleen mogelijk om een afspraak te maken vanaf de volgende dag.
Bekende problemen
- Geen punten bekend
Release 2022.1.0.1
Nieuwe functionaliteiten
- Geen punten bekend
Opgeloste punten
- Opvragen historie vrijgeven digitale kalenders had als rechten "Emailkalenders" terwijl dit "VrijgaveTropazkalenders" had moeten zijn.
- Als LMWH gebruik tijdens doseren niet is ingesteld, dan werd toch "doorgaan" en "stoppen" getoond als een LMWH medicatie tijdens het doseren wordt toegevoegd.
- Wanneer patientdocumentgegevens worden gewijzigd, dan blijft de directory waarin het bestand is opgeslagen behouden. Voor deze aanpassing, werd de directory leeggemaakt waardoor het document niet meer op te vragen was.
Bekende problemen
- Geen punten bekend
Release 2022.1.0.0
Nieuwe functionaliteiten
- Bij het importeren van de tropaz stollingstijden kan een patiëntnummer worden opgegeven, zodat alleen de stollingstijd van de opgegeven patiënt wordt geïmporteerd.
- Bij het importeren van de externe stollingstijden kan een patiëntnummer worden opgegeven, zodat alleen de stollingstijd van de opgegeven patiënt wordt geïmporteerd.
- Bij het importeren van de automaat stollingstijden kan een patiëntnummer worden opgegeven, zodat alleen de stollingstijd van de opgegeven patiënt wordt geïmporteerd.
- De kalender van een digitale patiënt (waar 'print kalender' in Extra-1 uit staat) start op de dag van doseren en niet meer de volgende dag.
- Wanneer tijdens het doseren een afspraak wordt gemaakt in het weekend (zaterdag of zondag), dan kan een melding aan de gebruiker worden getoond. Ook is het mogelijk om het doordrukken voor een afspraak in het weekend niet mogelijk te maken. Beide opties zijn instelbaar in het configuratiebestand van Trodis.
- Tijdens het doseren is het nu ook mogelijk om aan te geven dat de kalender vandaag of morgen moet starten. Hierdoor is het dus niet meer noodzakelijk om een dagindruk in te voeren als de kalender vandaag moet starten.
- Mogelijkheid om onder het menu Rapportage de overzichten af te drukken.
- Wanneer een 'Alleen lezen' patiëntdossier geopend is en de muis staat op Alleen lezen in de patiënt informatie balk, dan wordt tevens de naam van de gebruiker en het vanaf tijdstip getoond. Dit is ook zichtbaar in Trodex web.
- Wanneer op tabblad Zelfmeetstrips het type strips 'Standaard' wordt geregistreerd, dan wordt er automatisch bij aantal van 24 ingevuld. Daarnaast is het nu mogelijk om het aantal ingeleverde strips te registeren.
- Beheerscherm om de sorteer volgende van de verschillende categoriën op de doseerlijsten in te kunnen stellen.
- Onder het patiëntmenu is de optie Tijdlijn toegevoegd. Hierin wordt op datum en tijdstip het moment getoond waarop een patiënt dossier is bekeken, wanneer de patiënt de PDF kalender in Tropaz heeft opgevraagd en wanneer en notificaties naar Medimo zijn gestuurd.
- Bij het Vrijgeven digitale kalenders wordt nu ook de historie vastgelegd.
- In Beheer systeem tab gebruikers is het nu mogelijk om een afkorting toe te voegen. Wanneer er een afkorting bij een gebruiker is ingevuld, dan wordt deze afkorting getoond in de dossier- en medicatiesamenvatting.
- Wanneer een patiënt geblokkeerd is en in een doseervak is geplaatst, dan is dit nu zichtbaar in het dagproduktie voortgangsscherm.
- Bij het selecteren van een (contra-)indicatie is het nu ook mogelijk om een overzicht te krijgen van alle (contra-)indicaties met de knop 'Toon alle'.
- Menu tropaz Uitgegeven Zelfmeetstrips is omgezet naar een nieuw scherm.
- Menu tropaz Uitgegeven Zelfmeetapparatuur is omgezet naar een nieuw scherm.
- Tropaz ondersteunt nu ook doseren in tienden. Hierop is Trodis aangepast.
- Het is voor gebruikers niet meer mogelijk om de instelling 'Start weekdag kalender' in Beheer administratief tab algemeen aan te passen. Dit is enkel nog informatief.
- Wanneer tijdens het doseren gekozen wordt voor S (Stoppen tijdens het doseren) dan kan er nu via een dropdownbox gekozen worden voor de gewenste stopreden. Standaard staat deze ingevuld met de stopreden voor stoppen bij doseren die is ingesteld in Beheer administratief tab algemeen.
- Wanneer een patiënt de status Dagpatiënt heeft en er wordt handmatig een stollingstijd toegevoegd, dan wordt er nu een waarschuwing gegeven dat de huidige INR verloren zal gaan.
- Wanneer een patiënt via Tropaz meer dan 1 gebruikte strip invult bij het doorsturen van de INR, dan wordt hiervan een melding getoond in de dossiersamenvatting. Het is ook instelbaar gemaakt om deze melding niet te laten zien.
- Nieuwe variabelen LaatsteControledatum, LaatsteDagdosis, LaatsteINR, VoorLaatsteControledatum, VoorLaatsteDagdosis, VoorLaatsteINR, VoorVoorLaatsteControledatum, VoorVoorLaatsteDagdosis, VoorVoorLaatsteINR, TijdelijkadresNaam, TijdelijkadresAdres (samenvoeging van Straat, Huisnummer en toevoeging), TijdelijkadresPostcode, TijdelijkadresPlaats, HuidigVerblijfAdres (samenvoeging van Straat, Huisnummer en toevoeging), HuidigVerblijfPostcode, HuidigVerblijfPlaats, VerwijzerEmailadres, HuisartsEmailadres en ApotheekEmailadres toegevoegd aan de brief.
- Op het patiënten zoekscherm is het nu mogelijk om een patiënt te zoeken op e-mailadres.
- Wanneer op het tabblad doseren bij Doseer invoer de muis op indicatie, streefwaarde en anticoagulans staat, dan wordt de volledige omschrijving getoond in plaats van enkel de afkortingen.
- Mogelijkheid toegevoegd om in Beheer systeem tab gebruikers te zoeken op gebruikersrol.
- Lay-out Exporteren paragon scherm aangepast. Daarnaast is het voortaan mogelijk om de historie in te zien.
- Mogelijkheid toegevoegd om direct de gegenereerde output naar de printer te sturen voor de schermen: kalender, kalender supplementen en etiketten (met en zonder monsternummer).
- In het Beheer administratief tab algemeen kan aangegeven worden of een document verwijderd moet worden als er een opmerking verwijderd wordt waaraan dit document gekoppeld is.
- In Beheer administratief tab algemeen is het mogelijk gemaakt om de instelling 'Verplicht eerst in patiëntregistratiesysteem' pas aan te vinken als 'Patiëntregistratiesysteem gekoppeld' aanstaat.
- In Beheer administratief tab algemeen kan aangegeven worden welke opmerkingscode in het dossier toegevoegd moet worden bij het doorgaan en stoppen van LMWH tijdens doseren. Dit is enkel van toepassing als er gebruik wordt gemaakt van de optie LMWH doorgaan/stoppen tijdens doseren.
- Historie knop toegevoegd op het tabblad Berichten.
- Op tabblad Afspraak de dropdown's vervangen door autocomplete velden.
- Bij het selecteren van een hoofdindicatie is het nu ook mogelijk om een overzicht te krijgen van alle hoofdindicaties met de knop 'Toon alle'.
- Afdrukken van documenten uit het Trodis archief is nu mogelijk.
- Instelbaar gemaakt welke opmerkingen en welke medicaties ingevoerd via Trodex door de trombosedienst gecontroleerd moeten worden. Deze controle vindt plaats via de taak 'Controleren opmerkingen'.
- Sneltoets Ctrl+Shift+I toegevoegd om een indicatie toe te voegen. Sneltoets Ctrl+Shift+C toegevoegd om een contra-indicatie toe te voegen.
- In Beheer administratief tab algemeen is een default controlelocatie voor NPT toegevoegd.
- In Beheer medisch tab opmerkingen kan bij een opmerking worden aangegeven of een actieve gecodeerde opmerking ervoor moet zorgen dat de zelfmanagement patiënt door de trombosedienst actief gecontroleerd wordt. In het verleden moesten wijzigingen in dit filter hard in de query worden opgenomen.
- Het is nu mogelijk om gebruikersrollen te verwijderen. Dit is alleen mogelijk als er geen trodis gebruiker meer gekoppeld is aan de rol.
- Lay-out aangepast in het beheer Administratief tab Controlelocatie opmerkingen.
- Als een patiënt is geblokkeerd, dan wordt deze enkel nog getoond wanneer op het doseren startscherm 'Geblokkeerden' is aangevinkt.
- Het scherm Exporteren Paragon (Dagproduktie -> Kalenders afdrukken) is nu een volledig scherm en geen popup meer.
- In het scherm Exporteren Paragon (Dagproduktie -> Kalenders afdrukken) wordt het aantal te exporteren kalenders getoond op basis van de selectie.
Opgeloste punten
- Wanneer in de stamtabel Indicatie een wijziging werd doorgevoerd, werd dit niet goed vastgelegd in de log-tabel.
- Als de template voor het e-mailen (HTML en plain-text) niet was ingesteld werd tijdens het e-mailen van de kalenders geen nette foutmelding getoond aan de gebruiker.
- Als het veld MailFromAddress uit de instellingen tabel niet is ingevuld, dan kreeg je een crash tijdens het e-mailen van een kalender.
- Lay-out tabblad doseren aangepast bij een kleiner beeldscherm.
- Lay-out Beheer administratief tab FNT Raamwerk aangepast.
- Als een patiëntdossier reeds is geopend door een andere trodis gebruiker, dan is nu in Trodex web in de patiënt informatiebalk zichtbaar dat het een 'Alleen lezen' dossier is.
- In de historieschermen wordt naast de gebruikerscode nu ook de gebruikersomschrijving getoond.
- Wanneer in Beheer administratief tab zorginstellingen een nieuwe medewerker met Tropaz ondersteuning werd toegevoegd, dan werd er een foutmelding gegeven. Dit probleem is opgelost.
- Wanneer een taak geopend werd op een klein beeldscherm, was de uitlijning van de taak niet altijd goed. Dit is opgelost.
- Wanneer bij zelfmanagement patiënten de volgende controlelocatie op tabblad afspraak werd gewijzigd, dan werd bij de volgende INR de aangepaste controlelocatie geregistreerd i.p.v. de vaste controlelocatie. Nu wordt de eerst volgende keer weer de vaste controlelocatie overgenomen.
- In Beheer administratief tab auto. verwerk Tropaz bijzonderheden was het niet mogelijk om inactieve opmerkingen te selecteren. Dit is wel wenselijk omdat op deze manier tijdens het automatisch verwerken van de bijzonderheden opmerkingen aan het dossier kunnen worden toegevoegd, die niet handmatig door de gebruikers toegevoegd mogen worden aan het dossier. Daarnaast gaf het invoeren van een niet bestaande opmerking een niet afgevangen foutmelding.
- Wanneer een gebruiker geen rechten had voor de alternatieve patiëntnummers, dan waren deze toch zichtbaar op tabblad NAW. Dit is opgelost.
- Het opslaan van een default controle locatie in Beheer administratief tab algemeen ging soms niet goed.
- Na het aanpassen van de afspraakdatum of afspraaklocatie werden de gegevens niet bijgewerkt in de niet historische controle. Hierdoor bleeft de oude controlelocatie zichtbaar in de popup Details controle en in de dossiersamenvatting.
- Aantal dagen kalenderdoorloop in Beheer administratief tab algemeen is maximaal 5 dagen geworden.
- Het is niet meer mogelijk om een INR bij een DOAC patiënt te importeren, de INR wordt op de uitvallijst geregistreerd.
- Als een INR in de NPT module wordt ingevoerd, dan werd niet altijd de INR invoerende gebruiker vastgelegd.
- In de maandkalenders die getoond worden in de modulen NPT, Apotheek en ZIS werd een dosering van 0,25 weergegeven als 0,3. Nu wordt netjes een dosering met 2 cijfers achter de komma weergegeven als dat nodig is.
- Lay-out adres en tijdelijk adres bij het inschrijven van een nieuwe patiënt is gewijzigd.
- Bij een patiënt met een Tropaz account werd er geen rekening gehouden met het maximale wegzendtermijn dat aan de patiëntsoort gekoppeld was.
- Wanneer er bij een trodis gebruiker geen ZIS nummer was ingevuld, dan crashte de dossiersamenvatting in het patiëntendossier bij het invoeren van opmerkingen, (contra-)indicaties of medicaties.
- Opvragen kalender / dossier in de modulen NPT, Apotheek en ZIS ging niet goed wanneer de patiënt een in tiende dosering had.
- In het tabblad NAW is het niet meer mogelijk om bij wettelijke identificatie een heel lang nummer in te voeren. Er kunnen maximaal 100 karakters worden ingevoerd.
- Bij het wijzigen van het tabblad Tropaz krijg je nu een nette foutmelding als alleen de datum of alleen de tijd is ingevuld (niet beide).
- Het is nu mogelijk om opmerkingen in de beheerschermen leeg te kunnen maken. Zie Beheer administratief tabblad Beinema, Beheer administratief tabblad algemeen en Beheer administratief tabblad tropaz.
- In Beheer administratief tab Tropaz is het 'Zelfmanagement schema in dagproductie' nu zichtbaar in het toonscherm.
- Het is niet meer mogelijk om in Beheer systeem tabblad Trodex een negatieve waarde in te vullen bij 'Maximum lengte ordernummer'.
- In het beheerscherm externe zorgverleners werden niet alle foutmeldingen afgevangen door een nette foutmelding.
- Op tabblad Extra-1 kunnen er nu maximaal 256 karakters ingevoerd worden bij de werklijst opmerkingen.
- Layout (afmetingen) van de antwoord bericht popup is aangepast als deze wordt opgestart vanuit het berichten popup.
- Het is niet meer mogelijk om in Beheer administratief tab Tropaz negatieve waardes in te vullen in de velden 'Ondergrens INR hermeten', 'Bovengrens INR hermeten', 'Aantal dagen voor INR doorgeven notificatie', 'Aantal dagen voor controleafspraak notificatie' en 'Grens invoer hoge INR'.
- Hint tekst in dossiersamenvatting van het aantal dagen te laat is aangepast, zodat bij het te vroeg komen van een patiënt geen negatief aantal te laat dagen meer wordt getoond.
- Wanneer bij het toevoegen van een nieuwe patiënt geen adres wordt ingevuld, dan werden de invoervelden wel rood gekleurd, maar het uitroepteken voor de invoervelden voor het tonen van de foutmelding werden niet getoond.
- Het is niet meer mogelijk om in Beheer medisch tab Algemeen een negatieve waarde in te vullen bij 'Default maximale afspraaktermijn'.
- Wanneer in een historiescherm van doseringen de gegevens werden opgevraagd over een andere periode, dan werd de naam van de gebruiker niet meer getoond.
- Contra-indicaties niet meer zichtbaar in de historie van indicaties en wel zichtbaar in historie van contra-indicaties.
- In Beheer medisch tab Opmerkingen worden niet alle invoervelden getoond in het toonscherm. Na het selecteren van een opmerking worden aan de onderkant van het scherm de gegevens van de opmerking die niet in het grid staan getoond.
- Het is nu mogelijk om in Beheer Administratief tab Controle locatie opmerkingen in één keer alle controle locaties te selecteren en te koppelen aan een controle locatie opmerking.
- Wanneer op een controle-regel wordt geklikt in de dossiersamenvatting en de controle (INR) was reeds verwijderd, dan resulteerde dit in een crash van Trodis. Nu wordt een nette foutmelding aan de gebruiker getoond.
- Op tabblad Tropaz is de volgorde van invoervelden onder controle afspraak veranderd. Als eerste wordt de datum ingevuld, gevolgd door het tijdstip en controle locatie. Wanneer de datum wordt verwijderd, worden automatisch alle velden leeg gemaakt.
- Na het e-mailen van een kalender ging het refreshen van de dagstatus in de patiënt informatie balk niet goed. Dit is opgelost.
- Wanneer op tabblad doseren de dosis- en afspraakgegevens waren ingevoerd en er werd geswitcht naar een ander tabblad, dan werden de dosis- en afspraakgegevens gewist. De gegevens blijven nu ingevuld staan.
- Dagproduktie voortgang telling verbeterd. Wanneer er wordt gemaild, wordt de telling bij printen niet meer op 0 gezet.
- In Beheer medisch tabblad opmerkingen is het mogelijk om aan een opmerking een groep van opmerkingen toe te voegen. Het is nu zo gemaakt dat het niet meer mogelijk is om meerdere keren dezelfde opmerking aan de groep toe te voegen.
- Bij het wijzigen van de patiëntsoort naar NPT wordt nu automatisch de vaste controlelocatie van de patiënt wordt gewijzigd in de controlelocatie die bij Beheer administratief tabblad algemeen is ingesteld.
- Wanneer de kalender geminimaliseerd werd in Trodis, was de maximize knop niet meer zichtbaar.
- Een groter dan (>) of kleiner dan (<) teken in de omschrijving van een medicatie zorgde voor een ontregelde dossiersamenvatting qua lay-out.
- Bij het invoeren of wijzigen van een opmerking (stamtabel) werden niet alle fouten (verplichte velden) in 1x getoond. Kon dus voorkomen dat je na het oplossen van de foutmelding een volgende foutmelding te zien kreeg.
- Wanneer bij Stollingstijden importeren Extern geen checkbox is aangevinkt, wordt nu de melding gegeven dat een selectie verplicht is.
- Genereren van een excel leverde ee`n foutmelding op wanneer in de selectie-criteria een qoute in de waarde stond.
- Tropaz ondersteuning kan niet meer worden uitgezet als er nog openstaande berichten aanwezig zijn. Als berichten worden gesloten kan Tropaz ondersteuning worden uitgezet.
Bekende problemen
- Geen punten bekend